Direktlänk till inlägg 25 april 2013

Första idén & fotboll

Av orddrottningen - 25 april 2013 19:17

Nu kommer den första:

Utan att folket vet om det finns deras länder personifierade och de lever såklart så länge deras länder gör det. (Jag har hämtat inspiration från en mangaserie som heter Axis Power: Hetalia)

   Gemma är Tyskland och huvudpersonen i idén. Hon är med fotbollslandslaget och har med sitt lag kommit till final i världscupen där de ska spela mot Spanien, där även Diego är med, som precis som Gemma är ett land (och som ni kan gissa är han Spanien). Hela segern hänger på matchen och Gemma känner sig, trots vetskapen om att Spanien är världsmästare, lugn. Däremot förändras det när hon under ett träningspass genom England (Nate) får reda på att även hennes lands framtid står på spel. (Jag vet inte hur, så snälla fråga inte, jag låter fantasin flöda och då är allt möjligt, ok?) Allt förändras och hon kämpar med att hålla sig lugn eftersom hon vet att det inte hjälper att få panik. Hon vet även att om hon går runt och tänker på det kommer hon få ett nervsammabrott, och det tänker hon självklart inte tillåta! Och inte hjälper det att Diego är stridslysten efter att hon för många år sedan spöade honom i fotboll och fick alla de övriga länderna att skratta åt honom.

   Medan Gemma kämpar med att få kontroll över sig själv strular Nate (England) till det när hans lillebror Albert (Wales) blir anklagad för att ha brytit sig in i Gils (Nederländerna) lägenhet. Han vet inte om han ska tro Alberts protester eller Gils anklagelser. Eftersom allt fokus läggs på världscupen vill inte någon av dom tre kontakta en domstol, det räcker med att de är inblandade. Men eftersom Gil envisas med att det var Albert och Albert påstår att han har fel kommer de ingen vart. Då bestämmer sig Nate för att dra in Torben (Sverige) i det hela eftersom han oftast hittar en lösning på problem. Detta visar sig vara ett stort misstag när Torben säger att det Gil säger är sant, och det vet inte Nate om han tror på. Skulle Albert, den lydiga, lugna lillebrodern, bryta sig in i en lägenhet? Det låter inte logiskt. Kan det varit så att Gil gömde något i lägenheten som tillhörde Albert? Alla frågor får ett svar - i finalen


Okej, det här var det jag kom på och innan det börjar forsa in kommentarer om felen i storyn ska jag förklara mig:

 - Ja, jag vet att damer och herrar inte spelar blandade mot varandra i någon världscup, eller gör de det? I alla fall, jag vet inte något om fotboll eller världscuper och jag kände att Tyskland var en tjej och Spanien en kille, så det blev så här.

 - Den här idén har egentligen inget år det utspelar sig, det bara utspelar sig i nutid och jag vet, inga grunder. Fantasin flödade, som sagt.

 - Se inte någon av personernas personlighet som en förlämpning mot ett land, jag skapade fritt och tänkte inte ett dugg på vilka länder de var (t ex så behöver inte Sveriges domstol vara den bästa för att Torben var bra på att lösa konflikter, det bara blev så att Torben var bra på det.) 

   Jag hoppas att det var allt, annars får ni skicka en fråga eller kommentar så ska vi se hur jag förklarar mig   . Ha det bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av orddrottningen - 24 augusti 2013 21:17

Förut, något århundrade tillbaka, tyckte man väl att det var konstigt om en person bara brukade sitta oh tänka? Eller hur?' Då bestod en bondes/borgares liv av arbete, giftemål och möjligen även barnen. Men mest var det jobbet. Jobbet fick ma...

Av orddrottningen - 23 augusti 2013 18:21

Har du någonsin gått på gatan och tittat på en tjej eller kille och tänkt: "Tänk om hen har bulimi?" Man slänger en blick på personen och drar slutsatsen att hen är smalare/ser ut att träna mer än dig själv. Du blir sedan sur på dig själv för a...

Av orddrottningen - 22 augusti 2013 22:02


Jag är tillbaka. Och nu vill jag ändra den här bloggens syfte. Och jag bryr mig inte eftersom ingen läser det här så jag kan göra vad jag vill. Haha. Och vet du vad? Så här är det:   Jag bryr mig inte om du inte är en mobbare, det här är t...

Av orddrottningen - 27 april 2013 09:38

Okej, den här idén har inget speciellt som ni behöver veta om innan ni läser den förutom att den utspelar sig på pirat-tiden. Alltså när svärd fortfarande används men det finns revolvar (eller vad det nu heter).    Prinsessan Julie är en äventyrsly...

Av orddrottningen - 26 april 2013 14:24

Okej, gissa vad? Det är sol i östersund! Det är för farao ett världsmirakel! Och vill ni veta vad som hände för ungefär en timme sedan? Jag gick mot busshållplatsen och tänkte att det var härligt med värmen som kom med solen, när det plötsligt börjad...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frĺgor

Omröstning

Har du nånsin fallit för grupptryck?
 Ja.
 Nej.
 Jag har aldrig upplevt grupptryck.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards