Direktlänk till inlägg 26 april 2013

Info & nyheter

Av orddrottningen - 26 april 2013 14:24

Okej, gissa vad? Det är sol i östersund! Det är för farao ett världsmirakel! Och vill ni veta vad som hände för ungefär en timme sedan? Jag gick mot busshållplatsen och tänkte att det var härligt med värmen som kom med solen, när det plötsligt började hagla! Hur kan det hagla när solen är framme? Okej, den hade försvunnit bakom ett luddigt moln, men den kom ju fram efter ca tre minuter. Jaja, jag får väl ta det som ett tecken på att jag borde sluta äta importerad choklad ...   .

   Struntsamma, nu handlar inte det här inlägget om mina egna världsupptäckter som borde vara med i Guinnes rekordbok, utan om (precis som titeln säger) info. Jo, jag har ju rn ny idé i huvudet, och det handlar precis som den förra om personifierade länder, så då tänkte jag nu skriva lite om dom (Bara så att ni inte tror att de har superkrafter.).

   Jo, jag har ju hämtat det där med personifierade länder från Axis power: Hetalia eller hur man nu skriver det. Det är en mangaserie och bara så att ni vet: jag har inte hämtat personligheterna eller själva handlingen därifrån! För i den serien heter Sverige Berwald och är ihop/kär i Finland som jag glömt namnet på. Och Tyskland är en kille som heter Ludwig och är ihop med Italien som heter Feliciano. Märker ni en skillnad på den seriens relationer och min idé's? (om ni inte har läst den så ska ni hitta den före den här.)

   Ok, nu är det avklarat, så då kan vi gå in på det där - hm -superkrafter. Dom har inga. Det var allt.

   Och nu har jag forskat lite (Nåja, ska jag vara ärlig frågade jag bara mina, hm,kamrater.) och kommit fram till att det inte finns någon världscup där herrar och damer (varför säger man så? Det låter så himla 1800-tal eller liknande) möts blandat. Men som jag sa i det förra inlägget lät jag fantasin flöda. Ni får tåla det och jag får fortsätta med mina ideér och att försöka höja min status, Deal? Bra, då är vi överens.

   Jag tror inte att det var något mer, men som jag skrev lite högre upp så kommer det antagligen upp en ny snart. Så länge får ni tåla att jag har ett liv! Nä, skoja bara, jag har egentligen inte ett så kallat liv. Och även om jag hade det så skulle jag skriva sådär förutom det där sista om att jag egentligen inte har ett liv.

   Äh! nu bryr vi oss inte om det där och går vidare. Vi ses! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av orddrottningen - 24 augusti 2013 21:17

Förut, något århundrade tillbaka, tyckte man väl att det var konstigt om en person bara brukade sitta oh tänka? Eller hur?' Då bestod en bondes/borgares liv av arbete, giftemål och möjligen även barnen. Men mest var det jobbet. Jobbet fick ma...

Av orddrottningen - 23 augusti 2013 18:21

Har du någonsin gått på gatan och tittat på en tjej eller kille och tänkt: "Tänk om hen har bulimi?" Man slänger en blick på personen och drar slutsatsen att hen är smalare/ser ut att träna mer än dig själv. Du blir sedan sur på dig själv för a...

Av orddrottningen - 22 augusti 2013 22:02


Jag är tillbaka. Och nu vill jag ändra den här bloggens syfte. Och jag bryr mig inte eftersom ingen läser det här så jag kan göra vad jag vill. Haha. Och vet du vad? Så här är det:   Jag bryr mig inte om du inte är en mobbare, det här är t...

Av orddrottningen - 27 april 2013 09:38

Okej, den här idén har inget speciellt som ni behöver veta om innan ni läser den förutom att den utspelar sig på pirat-tiden. Alltså när svärd fortfarande används men det finns revolvar (eller vad det nu heter).    Prinsessan Julie är en äventyrsly...

Av orddrottningen - 25 april 2013 19:17

Nu kommer den första: Utan att folket vet om det finns deras länder personifierade och de lever såklart så länge deras länder gör det. (Jag har hämtat inspiration från en mangaserie som heter Axis Power: Hetalia)    Gemma är Tyskland och huvudpe...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du nånsin fallit för grupptryck?
 Ja.
 Nej.
 Jag har aldrig upplevt grupptryck.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards