Direktlänk till inlägg 27 april 2013

Den 2:nd idén

Av orddrottningen - 27 april 2013 09:38

Okej, den här idén har inget speciellt som ni behöver veta om innan ni läser den förutom att den utspelar sig på pirat-tiden. Alltså när svärd fortfarande används men det finns revolvar (eller vad det nu heter).

   Prinsessan Julie är en äventyrslysten 17-åring som är trött på att sitta instängd i slottet hela dagarna medan hennes storebror får gå vars han vill men slösar den friheten på att sitta i biblioteket och läsa. Faderns tjafs om att hon borde gifta sig tråkar ut henne och hon blir alltid tillbakasläpad till slottet när hon rymmer. Julie tycker helt enkelt att hennes liv är det tråkigaste på jordens yta.

   Men allt förändras när en stad vid kusten blir plundrad och nerbränd av pirater. Julies bror och far ger sig av mot kusten och Julie får stanna kvar i slottet. Men under en bal får hon reda på att hon är bortlovad till en prins som hon inte ens känner. Hon säger inget utan kämpar med tanken att hennes liv håller på att bli ännu mer tråkigt. Inte hjälper det att hon ser prinsen på balen - med massor av hovdamer runt sig som fnissar medan han skryter om sina insatser. Vilka insatser? Att du lyckats sätta dig på en häst? är det enda Julie tänker när hon hör hans skryt.

   Hon bestämmer sig för att göra ännu ett rymningsförsök efter balen eftersom hon vägrar gifta sig med en sådan prins. Hon flyr ner till staden där hon orienterar sig runt i de oändliga gatorna. Men när staden sätts i brand får Julie ett slag i huvudet och blir medvetslös.

   Hon vaknar upp på ett piratskepp som redan seglat långt ifrån hennes eget land och styrs av mystiske kapten Ayden som bara är några år äldre än Julie själv. Hon lär sig att leva på ett skepp och hon älskar det för varje dag som går. Ingen verkar stoppa henne när hon gör saker och ting på sitt sätt och ingen passar upp på henne.

   Hon vet inte skeppets destination eller vad som ska hända med henne efteråt men funderingarna försvinner snart när hon njuter av den lilla gnutta frihet hon nu har fått smaka.

   Men snart börjar Julie och kapten Ayden bråka. Hon är bestämd och tjurskallig och han är starkare än henne på alla sätt. Julie förstår verkligen inte varför kaptenen plötsligt verkar vara så rädd om henne, han visade inga protester i början av hennes vistelse på skeppet. Han döljer något. är det enda hon tänker när han tittar på henne.

   Kapten Ayden begränsar hennes tid på däck och hon har inget annat val än att lyda. Men några dagar senare vill han inte ens ha henne där! Julie tycker att han gått för långt vilket hon även säger till honom när de bråkar i hans hytt för säkert tionde gången. Han däremot säger att han har rätt till det och att hon borde vara tacksam över att han låtit henne ha så mycket frihet som hon kunde få.

   Varje gång Julie kommer med sina protester svarar han med lika hårda ord och skarpa blickar.

   Men när han en kväll kommer på besök i hennes hytt förändras reglerna återigen.  


Okej, just för tillfället känner jag att det inte finns nåot mer men jag lovar att om någon sorts fortsättning/ändring som verkar hyfsat bra dyker upp i mitt huvud så kommer jag skriva till den i inlägget eller lägga upp fortsättningen på bloggen!

   Om ni undrar eller vill skälla ut mig för något i den här är det bara skriva en kommentar eller fråga mig, jag ska försöka förklara mig. Lovar. 

   Jag vet inte om det kommer komma något mer den här helgen, vi får se. Men ha så kul med vad-det-nu-är!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av orddrottningen - 24 augusti 2013 21:17

Förut, något århundrade tillbaka, tyckte man väl att det var konstigt om en person bara brukade sitta oh tänka? Eller hur?' Då bestod en bondes/borgares liv av arbete, giftemål och möjligen även barnen. Men mest var det jobbet. Jobbet fick ma...

Av orddrottningen - 23 augusti 2013 18:21

Har du någonsin gått på gatan och tittat på en tjej eller kille och tänkt: "Tänk om hen har bulimi?" Man slänger en blick på personen och drar slutsatsen att hen är smalare/ser ut att träna mer än dig själv. Du blir sedan sur på dig själv för a...

Av orddrottningen - 22 augusti 2013 22:02


Jag är tillbaka. Och nu vill jag ändra den här bloggens syfte. Och jag bryr mig inte eftersom ingen läser det här så jag kan göra vad jag vill. Haha. Och vet du vad? Så här är det:   Jag bryr mig inte om du inte är en mobbare, det här är t...

Av orddrottningen - 26 april 2013 14:24

Okej, gissa vad? Det är sol i östersund! Det är för farao ett världsmirakel! Och vill ni veta vad som hände för ungefär en timme sedan? Jag gick mot busshållplatsen och tänkte att det var härligt med värmen som kom med solen, när det plötsligt börjad...

Av orddrottningen - 25 april 2013 19:17

Nu kommer den första: Utan att folket vet om det finns deras länder personifierade och de lever såklart så länge deras länder gör det. (Jag har hämtat inspiration från en mangaserie som heter Axis Power: Hetalia)    Gemma är Tyskland och huvudpe...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du nånsin fallit för grupptryck?
 Ja.
 Nej.
 Jag har aldrig upplevt grupptryck.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards